A kisiparosok és a magánvállalkozók számára néhány éve, a gazdasági válság begyűrűzését követően megszüntették az átalány jövedelemadót. A Magyar Közösség Pártja választási programjában lefektettük, hogy újra bevezetjük a számukra előnyös adózási formát. Megszűnik ezzel egy kas bajuk, nem kell könyvvitelt végezniük, csupán nyilvántartaniuk a bevételeket és a kiadásokat. Alapvetően leegyszerűsödik számukra a vállalkozásuk adminisztratív terhe.
A pálinka sajátos magyar találmány. A legízletesebb párlatok a magyar nyelvterületen készülnek. A hagyományokat meg kell őriznünk a következő generációk számára. Szorgalmazzuk a házi pálinkafőzdékben történő, nem kereskedelmi célú pálinkafőzés engedélyeztetését, 50 liter tiszta alkoholtartalomig. A közegészség megvédése érdekében csupán engedélyezett, tanúsítvánnyal bíró házi pálinkafőzdékben.
A nagykapacitású, zömében külföldi kézben levő sertéshízladák mentén, szűkebb, tágabb környezetükben esetenként elviselhetetlen bűz terjed.. A környékben élők életkörülményeinek javítása végett alaposan megszigorítjuk a nagyüzemi hízlaldákra vonatkozó környezetvédelmi előírásokat.
Amikor a kerékpáros, munkája elvégzését követően betér a kocsmába egy sörre, majd távozás után nála a rendőr alkoholszint-mérést végez, esetenként olyan összegű büntetést kap, amely megegyezik a havi jövedelmének felével. Ez igazságtalan, két helyen kell majd korrekciót végezni. A büntetés összegét kell lecsökkenteni és a zéró toleranciát kell megszüntetni. Megvizsgáltuk, hogy kontinensünk Lajtán túli, nyugati térfelén e téren mi a helyzet. Zéró tolerancia sehol sincs érvényben, a gépkocsivezetők számára a megengedett alkoholszint 0,3 – 0,8 promille között mozog. A Nyugat-európai ember vajon miben különbözik a Kelet-európai embertől? Vagy a magas büntetések komoly tételt jelentenek az államháztartás bevételi oldalán? A választási programunkban azt javasoljuk, át kell értékelni a zéró toleranciát mind a gépkocsivezetők, mind a kerékpárosok részére. A Nyugat-európai határértékek átlagos magasságát, 0,5 promille felső határt javasoltunk bevezetni mind a gépkocsivezetők, mind a kerékpárosok részére.
Farkas Iván, az MKP gazdaságpolitikai alelnöke