Az Ister-Granum Európai Területi Társulás (EGTC) szervezésében ünnepélyes keretek között bemutatták az első integrált területi beruházás (ITB) terveit, amelyek a következő években fokozatosan megvalósulhatnak Párkányban, Ebeden és Esztergomban. Az ITB az Európai Unió teljesen új eszköze a beruházások megvalósítására,  első eleme a Párkányt Esztergommal öszekötő teherkomp, amely 4 kamion szállítására lenne alkamas. Optimális forgatókönyv szerint akár egy év múlva már bonyolíthatná a két part közötti teherforgalmat. Óriási lehetőség lenne a Ister-Granum régión áthaladó fuvarozók számára, hiszen ma a párkányi vállalkozó szállítmányát kamionnal csupán 200 kilométeres kerülövel juttathatja el a Duna túloldalára, Esztergomba. Ipolyság vagy Medve érintésével.

            teherkomp.jpgA teherkomp üzembe helyezését a párkányi vasúti átrakodó állomás és a  teher vasútállomás korszerűsítése, az ebedi vasúti terminálra épülő logisztikai park valamint a zöld mezős ebedi ipari park kiépítése követhetné. Az egykori párkányi papírgyár területén található barna ipari park kialakítása és fejlesztése valamint a folyami kikötő bővítése következne, amelyet az esztergomi logisztikai terminál felépítése követne. Végül az Ister-Granum Logisztikai és Vállalkozási Övezet kialakítása foglalná egy összefüggő rendszerbe az ITB egyes elemeit. A hosszabb folyamat eredménye munkahelyek százainak vagy ezreinek létrehozása lenne.

            Az ünnepélyes zászlóbontást az Ister-Granum EGTC irodavezetője, Nagy Péter vezette fel, a jelenlevőket köszöntötte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára valamint Helena Bohátová, a Nyitra Megyei Önkormányzat Hivatalának igazgatója. Ocskay Gyula, a CESCI ügyvezető igazgatója részletesen bemutatta az ITB egyes elemeit.  Az ITB Duna Régió Stratégiájába való illesztését Kiss Parciu Péter,  a Budapest Duna Kontakt Pont szakértője vázolta fel.

 Ipari park 1.jpg           Az ünnepélyes aktuson polgármesterek, vállalatvezetők és szakértők mellett részt vettek a 2004 óta tartó ebedi és a párkányi területfejlesztés tervezői Kleštinec László, Farkas Iván, Nagy Tibor és Mészaros Béla, a Párkányi Ipari Park (PPŠ) vezetői, a Szlovák Vízügyi Állami Vállalat igazgatója és a Szlovák Vasúti Társaság képviselői.

            Az integrált területi beruházás a nagymértékben iparosodott, ám rossz közlekedési infrastruktúrával rendelkező esztergomi régiót a gyengén iparosodott, ám viszonylag kedvező közlekedési infrastruktúrával bíró párkányi régióval kötné össze. Szinergikus effektus jöhetne tehát létre, egymást kiegészíthenék, erősíthenék a Duna jobb és bal partján elterülő kistérségek.

Ipari park 2.jpg

 

Szerző: farkasivan  2013.07.09. 20:05 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://farkasivan.blog.hu/api/trackback/id/tr505398047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása